Skip to main content

5 SEBAB MENGAPA KITA HARUS MENGAMBIL KOLAGEN SHAKLEE HARI INI

5 SEBAB MENGAPA KITA HARUS MENGAMBIL KOLAGEN SHAKLEE 
HARI INI

Kolagen terkenal dengan manfaatnya kepada kesihatan, terutamanya kulit. Ketahui mengapa kita perlu mengekalkan tahap kolagen optimum dalam badan dan, kenapa perlu mengambil hari ini juga.

1) KOLAGEN ADALAH BAHAN UTAMA UNTUK KULIT YANG TEGANG

Antara 5 sebab mengapa kita harus mengambil kolagen shaklee hari ini kerana 30% protein dalam badan kita adalah kolagen. Ia memegang semua sel kulit bersama. Ia membantu mengekalkan keanjalan kulit dan memastikan ikatan bahagian dalam dan luaran kulit tetap kuat. Pendedahan kepada pelbagai faktor termasuk peningkatan umur, sel radikal bebas, pencemaran alam dan kekurangan vitamin C dalam badan boleh menyebabkan kulit anda beransur-ansur hilang keanjalan dan ketegangan. Tambahkan suplemen kolagen ke dalam rejimen suplemen harian anda supaya anda boleh mengatakan tidak kepada kulit kendur dan berkedut!!!





2) KOLAGEN MENYOKONG KESIHATAN SENDI

Kita tahu bahawa kolagen terdapat dalam hampir keseluruhan badan termasuk sendi. Disebabkan kolagen membentuk blok bangunan asas sendi, ia memainkan peranan penting untuk menyokong kekuatan dan fleksibiliti dalam pergerakan sendi. Ini adalah antara 5 sebab mengapa kita harus mengambil kolagen shaklee hari ini juga. Kolagen shaklee kaya dengan asid amino untuk memberikan sokongan keanjalan kepada tisu-tisu penghubung seperti tulang rawan, tulang, tendon dan ligamen untuk menyokong gaya hidup aktif anda.




3) KOLAGEN MEYOKONG RAMBUT DAN KUKU YANG SIHAT

Selain itu, antara 5 sebab mengapa kita harus mengambil kolagen shaklee hari ini kerana kolagen dapat menyokong rambut dan kuku yang sihat. Seperti tisu penghubung dan kulit, kuku dan rambut kita memerlukan kolagen untuk kekuatan dan keanjalannya. Dengan mempunyai gudang penyimpanan kolagen yang mencukupi, ia dapat menyokong penyerapan nutrein pada kulit kepala dan membina struktur asas kuku supaya mereka tumbuh secara sihat. Akhirnya akan memberikan kita rambut yang berkilat dan kuku yang kuat.

4) OH TAKUTNYA! PENGHASILAN KOLAGEN BERKURANG SETIAP TAHUN

Menurut pembantu Profesor Dermatologi di Universiti Of Pittsburgh dan Pengarah Pembedahan Kosmetik dan Pusat Kesihatan Kulit, selepas umur kita 20 tahun, badan menghasilkan kurang 1% kolagen berbanding tahun sebelumnya. Ini dibuktikan dalam dua jurnal iaitu “why does skin wrinkle with age? What is the best way to slow or prevent this process?” dalam Scientific American dan juga dalam jurnal yang di tulis oleh Varini J dan rakan-rakan tahun 2006 bertajuk Decreased Collagen Production in Chronologically Aged Skin: Roles of Age-Dependent Alteration in Fibroblast Function and Defective Mechanical Stimulation. Jurnal ini diterbitkan dalan The American Journal of Pathology. Pengurangan ini membawa kepada garis halus, kedutan dan kulit yang kering serta kusam. Ini tidak sepatutnya menghalang kita daripada kelihatan dan berasa muda tahun demi tahun. Ini antara 5 sebab mengapa kita harus mengambil kolagen sahklee hari ini.

5) KOLAGEN KITA ROSAK SETIAP HARI

Pencemaran alam sekitar, bahan kimia berbahaya dan sinaran UV menghasilkan radikal bebas di bawah kulit kita, menyebabkan kerosakan termasuk kerosakan kolagen. Pendedahan yang berterusan kepada faktor ini dalam jangka masa yang panjang boleh menyebabkan tahap kolagen menjadi rendah dan penuaan pramatang. Ya betul, faktor yang menyebabkan penurunan kolagen dalam badan memang sentiasa ada dan sukar untuk dielakan inilah antara 5 sebab mengapa kita harus mengambil kolagen shaklee hari ini agar kita masih dapat mengekalkan tahap optimum kolagen untuk kulit yang sihat, muda.

Bagaimana anda hendak mendapatkan kolagen shaklee anda hari ini, untuk memastikan anda mendapat:
💥 kulit yang anjal dan tegang
💥 kekuatan dan fesibiti dalam pergerakan sendi
💥 rambut dan kuku yang sihat dan kuat
💥 sentiasa mendapat kolagen yang optimum
💥 mengelakan penuaan pramatang



JOM Dapatkan KOLAGEN SHAKLEE ANDA HARI INI JUGA

BAGAIMANA CARANYA? 

ANDA BOLEH MENGHUBUNGI SAYA 
AESYRIN RUSHDAN
PENGEDAR SHAKLEE KULIM & BUTTERWORTH
DI 0134366080 atau FB/IG Aesyrin Rushdan atau EMAIL: aesyrinrushdan@gmail.com
atau klik di http://aesyrinrushdan.wasap.my



Comments

Popular posts from this blog

Kelebihan Coenzyme Q10 yang perlu diketahui

KELEBIHAN COENZYME Q10 YANG PERLU DIKETAHUI Masih ramai yang belum mengetahui kelebihan Coenzyme Q10 terhadap tubuh kita. Coenzyme Q10 ini secara semulajadinya dihasilkan oleh tubuh kita tetapi dengan meningkatnya usia gaya hidup seharian kita jumlah Coenzyme Q10 dalam badan kita akan berkurang . Bermula seawal umur 20, penghasilan Coenzyme Q10 dalam badan kita akan berkurang. Selain itu, penggunaan ubat golongan statin yang digunakan untuk menurunkan kolesterol dalam badan akan mengurangkan penghasilan Coenzyme Q10 sebanyak lebih kurang 40%. Tahukah anda untuk memastikan kita mendapat 100mg Coenzyme Q10, kita perlu mengambil: 3 kg daging merah atau 100 cawan brokoli yang direbus atau 100 sudu makan minyak canola atau 3.3 kg mentega kacang atau 100 mg suplemen CoQ10 Disini saya senaraikan 5 kelebihan Coenzyme Q10 yang perlu diketahui umum 1. Coenzyme Q10 membantu memberikan tenaga kepada tubuh Peningkatan Coenzyme Q10 dalam badan akan membantu meningkatkan ten

KEBAS-KEBAS, PUNCANYA DAN CARA MENGATASI

"Doktor saya sejak akhir-akhir ini ada masalah kebas-kebas, rimas rasanya. Kenapa ya?  Saya dah periksa gula, Alhamdulillah tak tinggi pun"           Saya sering dapat pesakit yang datang dengan masalah kebas-kebas. Ada yang datang dan telah disahkan bebas dari penyakit-penyakit kronik seperti kencing manis, ada juga yang datang kerana masalah kebas akibat penyakit-penyakit tertentu. Hari ini, saya ingin kongsikan dengan anda semua mengenai kebas dan cara mengtasi masalah kebas.           Kebas merupakan satu keluhan yang hampir semua orang pernah rasa, secara saintifiknya ia dikenali sebagai paresthesia iaitu satu perasaan seperti panas atau seperti dicucuk-cucuk. Biasanya terjadi di hujung anggota badan seperti tangan, lengan dan kaki. Kebas boleh terjadi secara tiba-tiba dan biasanya tidak sakit. Kebiasaannyan, kebas berlaku apabila adanya tekanan yang lama diberikan kepada saraf. Biasanya apabila tekanan itu dialihkan rasa kebas itu akan segera berkurang da

SENDI IBU JARI SAKIT APABILA DIGERAKKAN - De Quervain's Tendinosis

Pernahkah anda alami sakit pada sendi ibu jari ketika ibu jari digerakkan? Apa yang berlaku? Jom kita belajar! Apa itu De Quervain's tendinosis? Ia berlaku apabila tendon dan selaput tendon (synovium) di bahagian ibu jari mengalami keradangan dan membengkak menimbulkan kesakitan di kawasan ibu jari bahagian pergelangan tangan. Sakit dirasai ketika menggenggam atau menggerakkan sendi pergelangan tangan. Apa itu tendon? Tendon merupakan satu struktur yang penting kerana ia menyambungkan diantara otot dan tulang. Tendon diselaputi oleh selaput tendon yang dinamakan synovium. Synovium membantu tendon untuk bergerak dengan senang. Sekiranya synovium atau tendon mengalami keradangan dan membengkak, kesakitan akan timbul apabila digerakkan. Penyebab De Quervain's tendinosis. Penyebab utama adalah penggunaan yang berlebihan. Biasanya berkait dengan aktiviti yang melibatkan pergerakkan ibu jari yang berlebihan contohnya main game, main playstation. Saya pernah didatang