Skip to main content

VITAMIN C YANG MURAH, BERKUALITI & BERKESAN

Assalamualaikum dan hai kepada anda yang sedang membaca tulisan saya ini. Hari ini saya ingin kongsikan kepada anda mengenai promosi produk Shaklee bulan oktober iaitu jeng...jeng...jeng (bayangkan ada bunyi drum-roll)


Sustained Release Vitamin C Plus



          Semestinya yang terkandung di dalam produk ini adalah vitamin C. Tapi apa yang menariknya dengan vitamin C Shaklee ini yg tiada pada jenama lain adalah sistem sustained release atau pelepasan secara berperingkat. Setiap satu tablet vitamin C ini mengandungi 500mg vitamin C yang akan dilepaskan sejam demi sejam supaya penyerapan zat besi lebih optimal dan mengelakkan pembaziran berlaku. Pengambilan satu tablet vitamin C ini bersamaan dengan satu setengah buah oren yg diambil setiap jam bagi tempoh 5 jam. 
          Selain itu, vitamin C Shaklee ini dihasilkan dari jagung. Ya ianya dari jagung! Ia satu kelebihan kerana sesuai diambil oleh mereka yang mempunyai perut yang sensitif dan tidak menyebabkan sakit perut.
          Tambahan lagi, vitamin C Shaklee ini turut ditambah dengan bioflavonoids yang membantu meningkatkan efek vitamin C untuk tubuh kita.

Kenapa kita perlu amalkan suplemen vitamin C?
Vitamin C merupakan vitamin larut air yang tidak dihasilkan maupun disimpan oleh badan. Jadi kita perlu dapatkan vitamin C dari luar samada dari pemakanan maupun dari suplemen harian. 
Pelbagai fungsi vitamin C antaranya:
1) Sebagai antioksidan yang membantu meneutralkan radikal bebas yang sering terbentuk di dalam tubuh.
2) Meningkatkan imun tubuh agar tidak mudah dijangkiti kuman terutamanya kuman yang menyebabkan batuk dan selsema.
3) Membantu mengatasi masalah resdung.
4) Membantu dalam pembentukkan kolagen jadi luka cepat sembuh.
5) Membantu penyerapan zat besi.
6) Dapat mengelakkan penyakit skurvi.

          Bagi anda yang ingin dapatkan vitamin C secara jimat, bulan oktober Shaklee adakan promosi iaitu diskaun 5% dengan pembelian 3 botol vitamin C. 



BERAPA JIMAT KALAU BELI VITAMIN C BULAN INI???
Sara rasa sangat jimat kerana di luar waktu promosi vitamin C ini berharga RM97.50 dengan adanya promosi anda dapat penjimatan sebanyak RM4.80 

Sebarang pertanyaan mengenai SUSTAINED RELEASE VITAMIN C ini boleh hubungi AESYRIN 0134366080 
aesyrinrushdan@gmail.com




Comments

Popular posts from this blog

Kelebihan Coenzyme Q10 yang perlu diketahui

KELEBIHAN COENZYME Q10 YANG PERLU DIKETAHUI Masih ramai yang belum mengetahui kelebihan Coenzyme Q10 terhadap tubuh kita. Coenzyme Q10 ini secara semulajadinya dihasilkan oleh tubuh kita tetapi dengan meningkatnya usia gaya hidup seharian kita jumlah Coenzyme Q10 dalam badan kita akan berkurang . Bermula seawal umur 20, penghasilan Coenzyme Q10 dalam badan kita akan berkurang. Selain itu, penggunaan ubat golongan statin yang digunakan untuk menurunkan kolesterol dalam badan akan mengurangkan penghasilan Coenzyme Q10 sebanyak lebih kurang 40%. Tahukah anda untuk memastikan kita mendapat 100mg Coenzyme Q10, kita perlu mengambil: 3 kg daging merah atau 100 cawan brokoli yang direbus atau 100 sudu makan minyak canola atau 3.3 kg mentega kacang atau 100 mg suplemen CoQ10 Disini saya senaraikan 5 kelebihan Coenzyme Q10 yang perlu diketahui umum 1. Coenzyme Q10 membantu memberikan tenaga kepada tubuh Peningkatan Coenzyme Q10 dalam badan akan membantu meningkatkan ten

KEBAS-KEBAS, PUNCANYA DAN CARA MENGATASI

"Doktor saya sejak akhir-akhir ini ada masalah kebas-kebas, rimas rasanya. Kenapa ya?  Saya dah periksa gula, Alhamdulillah tak tinggi pun"           Saya sering dapat pesakit yang datang dengan masalah kebas-kebas. Ada yang datang dan telah disahkan bebas dari penyakit-penyakit kronik seperti kencing manis, ada juga yang datang kerana masalah kebas akibat penyakit-penyakit tertentu. Hari ini, saya ingin kongsikan dengan anda semua mengenai kebas dan cara mengtasi masalah kebas.           Kebas merupakan satu keluhan yang hampir semua orang pernah rasa, secara saintifiknya ia dikenali sebagai paresthesia iaitu satu perasaan seperti panas atau seperti dicucuk-cucuk. Biasanya terjadi di hujung anggota badan seperti tangan, lengan dan kaki. Kebas boleh terjadi secara tiba-tiba dan biasanya tidak sakit. Kebiasaannyan, kebas berlaku apabila adanya tekanan yang lama diberikan kepada saraf. Biasanya apabila tekanan itu dialihkan rasa kebas itu akan segera berkurang da

SENDI IBU JARI SAKIT APABILA DIGERAKKAN - De Quervain's Tendinosis

Pernahkah anda alami sakit pada sendi ibu jari ketika ibu jari digerakkan? Apa yang berlaku? Jom kita belajar! Apa itu De Quervain's tendinosis? Ia berlaku apabila tendon dan selaput tendon (synovium) di bahagian ibu jari mengalami keradangan dan membengkak menimbulkan kesakitan di kawasan ibu jari bahagian pergelangan tangan. Sakit dirasai ketika menggenggam atau menggerakkan sendi pergelangan tangan. Apa itu tendon? Tendon merupakan satu struktur yang penting kerana ia menyambungkan diantara otot dan tulang. Tendon diselaputi oleh selaput tendon yang dinamakan synovium. Synovium membantu tendon untuk bergerak dengan senang. Sekiranya synovium atau tendon mengalami keradangan dan membengkak, kesakitan akan timbul apabila digerakkan. Penyebab De Quervain's tendinosis. Penyebab utama adalah penggunaan yang berlebihan. Biasanya berkait dengan aktiviti yang melibatkan pergerakkan ibu jari yang berlebihan contohnya main game, main playstation. Saya pernah didatang